Heb je een website en wil je beter gevonden worden door je potentiële klanten? Een beter positie in de zoekmachine resultaten helpt om meer verkeer naar je website te trekken en kan leiden tot meer conversies. Maar SEO is een dynamische branche en kan best ingewikkeld en tijdrovend zijn. Daarom zijn hier 3 handige en eenvoudige tips om zelf je website te optimaliseren.

Optimaliseer je paginatitels

De titel van je pagina moet zo gelijk mogelijk zijn aan het zoekthema waarop je gevonden wilt worden. Bij voorkeur zet je het zoekthema vooraan. Gebruik de rest van de ruimte van je titel om de pagina zo aantrekkelijk mogelijk te omschrijven. Je kunt ook meerdere zoekwoorden in één titel verwerken, door bijvoorbeeld een synoniem van het woord te gebruiken. Houdt voor de lengte van je titel niet meer dan 65 tekens aan.

Maak een goede meta tag

Hoewel je meta beschrijving geen directe ranking factor is voor zoekmachines, heeft het wel degelijk een effect. Als het goed geschreven is, moedigt je meta tag mensen aan om door te klikken naar een webpagina, wat de autoriteit ervan versterkt en je pagina helpt om beter te ranken voor bepaalde zoekthema’s. Daarnaast, als je zoekwoorden in de meta tag gebruikt, zal Google ze vetgedrukt laten zien in de zoekresultaten, waardoor het meer in het oog springend voor potentiele klanten. Elke meta tag moet uniek zijn, moet zoekwoorden bevatten en mag niet langer zijn dan 160 tekens.

URL-structuur

Hoewel Google en Bing langere URL’s zonder echte problemen kunnen verwerken, blijkt uit onderzoek van MOZ dat kortere URL’s beter presteren in de organische zoekresultaten. Over het algemeen is een URL met minder dan 100 tekens goed, en een URL met 50 – 60 tekens is nog beter.

Hoger in Google

Gebruik deze 3 simpele tips om je pagina’s te verbeteren. Naast deze basis optimalisaties zijn belangrijke ranking factoren linkbuilden, content en SEO techniek. Wil je deze werkzaamheden uitbesteden? Neem dan contact op met een online marketing bureau. Een SEO specialist is altijd up-to-date van de laatste ontwikkelingen en heeft veel tools tot zijn beschikking om websites tot in de puntjes te optimaliseren voor de zoekmachines.